Back To Top
retropop

Retropop

Retropop wilde gezien haar doelgroep en ambitie het aanbod verbreden. Niet alleen retrobands maar ook bands van nu en straks. Ook was de naam ‘Retropop’ voor veel artiesten een belemmering; ze wilden niet geassocieerd worden met ‘retro’. We bedachten de naam Hello Again! Deze naam sluit aan bij het weerzien van bands en heeft een relatie met Retropop. En slaat op het jaarlijkse weerzien: voor veel mensen is Retropop een soort van reünie. Daarnaast is ‘Hello again!’ een begroeting die enthousiasme uitstraalt. En kan de naam conceptueel toegepast worden in de verdere marketing om allerhande zaken rondom het festival te duiden en te verbinden: Hello Again, Hello Lenny, Hello Friends, Hello Drinks, Hello Crew, Hello Summer, etc. Als overgang van Retropop en introductie van Hello Again! kan dan de slogan ‘Hello Again, goodbye Retropop’ gevoerd worden. Als duiding van het muziekfestival zetten we er het woord ‘Festival’ achter: Hello Again Festival. In overleg met de organisatie is besloten om er ‘Hello Festival’ van te maken, maar wel het marketingconcept met de achtervoegsels in stand te houden.

2

Klant:

Retropop

Category: